Ένα blog για ζόρικους καιρούς...

Ένα blog για ζόρικους καιρούς... τους δικούς μας...

Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2012

Γιώργος Νταλάρας : "Αισθάνομαι ενοχές για τα λεφτά που κέρδισα" και μία επιστολή του Γιάννη Αγγελακα

O Γιώργος Νταλάρας δίνει απαντήσεις για πολλά και υποστηρίζει ότι τα έκτροπα στις συναυλίες του τα έκαναν ακροδεξιοί.
Απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν στην καριέρα του, στα χρήματα που έχει κερδίσει, στα έκτροπα που σημειώθηκαν στις συναυλίες του αλλά και για τη Χρυσή Αυγή έδωσε ο Γιώργος Νταλάρας σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό Down Town της Κύπρου.


Ο ερμηνευτής, δηλώνει μεταξύ άλλων:

Σε ερώτηση για το αν οι αριστερές του καταβολές τον κάνουν να αισθάνεται ενοχές για τα χρήματα που κέρδισε:
«Αισθάνομαι συνεχώς ενοχές για τα λεφτά που κέρδισα από την δουλειά μου και δεν το έκρυψα ποτέ. Αμείφθηκα από τη δουλειά μου έντιμα και καθαρά. Δυστυχώς, ποτέ δεν τα κατάφερα να ταυτιστώ με τον σύγχρονο τίτλο του πετυχημένου, ώστε να μην αισθάνομαι ενοχές. Δεν ισοπεδώθηκα».
Για τα τυχόν λάθη που έχει κάνει:
«Λάθη δεν κάνουν μόνοι οι ανενεργοί πολίτες, αυτοί που δεν εκφράζουν άποψη για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Μεγάλο λάθος είναι να θέλεις πάντα αυτό που πιστεύεις, ακόμα και αν οι συνθήκες δεν είναι θετικές. Είναι, όμως, λάθος για τον εαυτό σου και ενδεχομένως για το συμφέρον σου, αλλά είναι καλό για την κοινωνία. Στον απολογισμό βλέπω ότι πολλές φορές έκανα τέτοια λάθη, στήριζα αυτά που πίστευα και προχωρούσα ακόμα και χωρίς συμμάχους. Δεν έχω κάνει όμως ποτέ, σας διαβεβαιώνω, λάθη αρχών. Δεν έχω αλλάξει ποτέ για κανένα λόγο και σε καμία συγκυρία τα πιστεύω μου και την ιδεολογία μου».

Για το αν νιώθει παρεξηγημένος:
«Συνεχώς, ίσως γιατί δεν πρόδωσα ποτέ αυτά που πιστεύω και δε ζήτησα ποτέ συμμάχους, όταν μέσα από τη δουλειά μου και μέσα από τη ζωή μου, υποστήριζα αυτά που πιστεύω».

Για τις συναυλίες του την άνοιξη και τα απρόοπτα που συνέβησαν σε αυτές:
«Δεν μετανιώνω καθόλου για την πρόθεσή μου. Την ουσία της προσφοράς μου τη γνωρίζει ο πολύς κόσμος και δεν μπορεί να την αλλοιώσει κανείς. Εγώ πιστεύω ότι τρεις ήταν οι λόγοι που έφταιξαν. Πρώτον, το χωρίς εισιτήριο τη δεδομένη στιγμή. Δεύτερον, ο κόσμος ζούσε μια τέτοια παραζάλη μέσα σ' αυτήν την κρίση, που δεν συνειδητοποίησε ακριβώς τι συνέβη από αυτές τις ακραίες αντιδράσεις, γιατί εγώ ήμουν πάντα μόνος μου όταν έπαιρνα απόφαση. Έκανα αυτές τις συναυλίες αυτόνομα, μακριά από φατρίες.
Όπως έκανα πάντα από παιδί. Σ' αυτήν τη στιγμή της σύγχυσης του κόσμου, ελάχιστα ακροδεξιά κυρίως στοιχεία, βρήκαν διέξοδο και αντέδρασαν με βία και χυδαιότητα. Ο κόσμος πάγωσε εκείνες τις ημέρες. Έχει σημασία όμως να ξέρετε, ότι από τότε μέχρι σήμερα και καθημερινά, δέχομαι τη συμπαράσταση του κόσμου σε όλες τις εκδηλώσεις μας. Και ο τρίτος λόγος βέβαια, ήταν ότι κάποιοι κακοήθεις ταύτισαν την ενασχόληση της Άννας με την πολιτική και τις επερχόμενες εκλογές με τις συναυλίες μου. Ε, όλα αυτά χωρίς καμία πολιτική κάλυψη, ήταν πάρα πολύ καλή ευκαιρία για αυτούς που προωθούν τη βία και αποδομούν κάθε αγνή συλλογική προσπάθεια. Με δυο λόγια, αυτό που αποφάσισα να κάνω αυτή την περίοδο ήταν για τους κακοήθεις πολύ καλό για να είναι αληθινό».

Για την άνοδο της Χρυσής Αυγής:
«Ένα μέρος του κόσμου, απογοητευμένο και συγχυσμένο «εκδικείται» αυτή την «αναποτελεσματική δημοκρατία» χωρίς να αντιλαμβάνεται την πολιτική απάτη που αναπτύσσεται. Δεν είναι αυτοί οι κατάλληλοι άνθρωποι, ούτε η ιδεολογία τους, που θα οδηγήσουν τον τόπο στη δημοκρατία. Άλλοι είναι οι στόχοι τους. Είμαι ο τελευταίος άνθρωπος που θα ήμουν εναντίον της ελεύθερης διακίνησης λόγου και ιδεών. Εδώ, όμως, έχουμε ακραία στοιχεία που με αφορμή την πολιτική κρίση, την αγωνία, την απόγνωση και τον πανικό του κόσμου, χρησιμοποιούν ως εφαλτήριο τον κοινοβουλευτισμό για να ασκήσουν βία. Αυτό πρέπει να το αποτρέψουμε με κάθε τρόπο. Οι νόμοι και το σύνταγμα μας το επιβάλουν. Μην ξεχνάμε ότι η Γερμανία ακόμα πληρώνει την ιστορία της Βαϊμάρης, όπου ένας λαός ρημαγμένος και απεγνωσμένος, έδωσε πολιτικό βήμα και εξέθρεψε το τέρας του Ναζισμού».

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΑΚΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΝΤΑΛΑΡΑ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΓΙΩΡΓΟ ΝΤΑΛΑΡΑ

Αγαπητέ κύριε Νταλάρα  όλοι γνωρίζουν πως οι ενοχές ειναι το βασικο ψυχολογικό υπόβαθρο κάθε μεγάλης δημιουργικής καλλιτεχνικής ψυχής και πως ειναι φυσιολογικό όσο ο καλλιτέχνης γιγαντώνεται πνευματικά να γιγαντώνεται παράλληλα και η υλική του  περιουσία , πράγμα που μπορεί να τον οδηγήσει σε ψυχολογικό  ηθικό και δημιουργικό αδιέξοδο. Κατανοώντας λοιπόν το δράμα που βιώνετε σαν τέτοιος καλλιτέχνης αυτό το καιρό, παράλληλα με το άλλο μεγάλο εθνικό μας δράμα, έχω να σας προτείνω (απορώ πως δεν το σκεφτήκατε μόνος σας) να κρατήσετε για σας και την οικογένεια σας το απολύτως απαραίτητο κομμάτι της περιουσίας σας και να προσφέρετε την υπόλοιπη για να απαλύνετε τον πόνο μερικών έστω από τους εκατομμύρια αναξιοπαθούντες συμπολίτες μας. Προχωρήστε άφοβα στην προσωπική  και καλλιτεχνική σας απελευθέρωση και ενταχθείτε σιγά σιγά στο κίνημα του συναισθηματικού κομμουνισμού που γιγαντώνεται και αυτό τελευταία στους κύκλους των καλλιτεχνών και των διανοούμενων της πατρίδας μας.

Γιάννης Αγγελάκας

http://www.alltogethernow.gr/gr/default.asp?pageid=36&artid=200#.UFjpzfUo2us.facebook

1 σχόλιο: